Grafični in spletni dizajn sta v sodobnih pisarnah nepogrešljiva. Omogočata učinkovito in privlačno komunikacijo tako znotraj podjetja kot tudi navzven proti strankam in širši javnosti.
Grafični dizajn zajema oblikovanje vizualnih elementov, kot so logotipi, celostne grafične podobe, tiskovine, predstavitve, infografike in podobno. Spletni dizajn pa vključuje oblikovanje in razvoj spletnih mest ter drugih digitalnih rešitev, kot so spletne trgovine, intraneti, spletne aplikacije in interaktivne vsebine.
Koristi grafičnega in spletnega dizajna
Urejen grafični in spletni dizajn prinašata številne prednosti:
Večja prepoznavnost blagovne znamke
Dobra celostna grafična podoba z izvirnim logotipom, barvnimi shemami in tipografijo pomaga, da postane podjetje bolj prepoznavno in se loči od konkurence. Enako velja za privlačno spletno mesto, ki odraža identiteto blagovne znamke.
Boljša uporabniška izkušnja
Premišljena postavitev elementov, jasna navigacija, odzivno oblikovanje in skladnost z načeli uporabniške izkušnje (UX) omogočajo enostavnejšo uporabo tako internih sistemov kot zunanjih spletnih mest. To povečuje zadovoljstvo zaposlenih in strank.
Učinkovitejše komuniciranje
Dobro oblikovane predstavitve, poročila, elektronska sporočila in druga poslovna gradiva informacije prenašajo na privlačen in razumljiv način. Enako velja za spletna mesta in druge digitalne vsebine.
Večja produktivnost
Z jasno strukturiranimi dokumenti, preglednimi diagrami in shemami ter intuitivnimi programskimi rešitvami zaposleni hitreje pridejo do želenih informacij in opravijo svoje delo.
Ključna področja
V nadaljevanju so predstavljena nekatera ključna področja grafičnega in spletnega dizajna, pomembna v sodobnih pisarnah.
Celostna grafična podoba
Celostna grafična podoba (CGP) je skupek grafičnih standardov, s katerimi podjetje komunicira. Vključuje logotip, barvne sheme, pisave in grafične elemente, ki se pojavljajo na vizitkah, dopisnih listih, predstavitvah, spletnih straneh in vseh ostalih mestih, kjer se podjetje vizualno predstavlja.
Dobra CGP je prepoznavna, odraža identiteto podjetja in se dosledno uporablja na vseh komunikacijskih mestih. Zato je pomembno, da so zaposleni seznanjeni z grafičnimi standardi in jih tudi upoštevajo.
Poslovna gradiva
Vizualna podoba različnih poslovnih gradiv, kot so predstavitve, letna poročila, prospekti, katalogi, ceniki in podobno, mora biti usklajena s celostno grafično podobo. Pri oblikovanju je treba upoštevati tako estetske vidike kot tudi jasnost sporočila in preglednost informacij.
Ikonografija
Ikone in simboli omogočajo hitro razumevanje pomena tudi brez besedila, zato so nepogrešljivi v uporabniških vmesnikih programske opreme. V intranetih, spletnih aplikacijah, mobilnih aplikacijah in ostalih digitalnih rešitvah je skladna ikonografija, ki sledi smernicam podjetja, ključnega pomena.
Infografike
Infografike so odlično orodje za predstavitev podatkov in informacij na vizualno privlačen in lahko razumljiv način. Uporabne so v predstavitvah, letnih poročilih, na spletnih straneh in še posebej pri poročanju v družbenih medijih. Dobro oblikovana infografika hitro pritegne pozornost.
Spletne rešitve
Spletna mesta, spletne trgovine, intraneti, spletne aplikacije in druge digitalne rešitve zahtevajo premišljeno informacijsko arhitekturo, uporabniku prijazno grafično podobo in logično strukturo. Le tako lahko uporabniku zagotovimo dobro uporabniško izkušnjo in dosežemo poslovne cilje.
Kako izbrati pravega partnerja?
Kakovosten grafični in spletni dizajn zahtevata ustrezno znanje in izkušnje. Zato je pri izbiri zunanjega partnerja treba biti pozoren na:
Reference
Preglejte reference in portfelj izdelanih projektov ter preverite, ali imajo izkušnje z oblikovanjem za vašo panogo. Reference povedo veliko o kakovosti njihovega dela.
Strokovnost
Prepričajte se, da imajo potrebna znanja s področja grafičnega oblikovanja, uporabniške izkušnje, spletnih tehnologij in aktualnih trendov. Le tako bodo kos zahtevnim projektom.
Komunikacijo
Dober partner se bo trudil razumeti vaš posel in cilje ter vam svetoval najboljše rešitve. Neguje jasno in odprto komunikacijo.
Roke izvedbe
Sposobnost pravočasne izvedbe projektov je ključna. Preverite, ali bodo lahko spoštovali dogovorjene roke.
Cenovno dostopnost
Cene seveda ne smejo biti previsoke, vendar pazite, da kakovosti ne boste zanemarili na račun nižje cene. Kompromis je potreben.